Op een onbewoond eiland.. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wieske Vreeswijk - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland.. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wieske Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland..

Door: wieskevreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Wieske

27 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

Wat heerlijk om niet meer om 5 uur 's ochtends wakkergejammerd te worden door de moskee, maar me rond 11 uur van m'n bedje te verplaatsen naar de luie stoel voor m'n huisje om daar te genieten van het uitzicht over Lake Toba! Tuk Tuk is een klein plaatsje op het eiland Samosir in een vulkanisch meer. Ik ben wel een beetje een rariteit hier, maar ze gaan er veel leuker mee om dat in Medan. Veel mensen komen een praatje maken, iedereen groet me en de kinderen zijn helemaal geïnteresseerd in die grote witte mevrouw.

Gisteren kwam ik per ongeluk in een traditionele Batak (het volk van hier) trouwceremonie terecht, compleet met dansjes, liveband en mooi aangeklede mensen. Het gezin waarvan ik een huisje huur is heel gastvrij en kookt de heerlijkste maaltijden voor me. Echt ongelofelijk wat ik hier allemaal voor lekkers te eten krijg!

Omdat de zoontjes van de eigenaar graag wilden gaan varen met de catamaran van rastavriend Jack, vroegen ze of ik ook mee ging. Gezellig met z'n allen op het meer, ondertussen hozend, want de boot was wel een klein beetje lek. Maargoed, als het veilig is voor twee kleuters, kan deze Hollandse dame het ook wel aan.

's Avonds met de rastaman en zijn Tsjechische vriend naar Roy's pub geweest, waar een liveband optrad en het kleine beetje toeristen en locals zich verzamelt.

  • 27 Juli 2011 - 12:57

    Tom:

    Wat fijn dat je het goed naar je zin hebt! Ben benieuwd naar de recepten van al dat lekkers!

  • 27 Juli 2011 - 13:35

    Annet Chambone:

    Hoi Wieske, leuk op je verslag te lezen, geniet er maar lekker van en ik kijk al uit naar het volgende bericht. Zo ga ik ook een beetje de wereld rond,zoals Frans voor zijn werk.

  • 27 Juli 2011 - 16:48

    Pa :

    we hebben op een site foto's van het meer gezien, ziet er niet echt beroerd uit.

  • 30 Juli 2011 - 13:01

    Anja:

    Heye Wieske,
    goed om te lezen dat je oké bent en je nu (of niet meer?) heerlijk geposteerd hebt aan het meer. Nog 206 dagen, lees ik. Wat een ervaringen zul jij opdoen!

    Ik moet nog wat laatste restjes babyvoorbereiding plegen en dan kan ons menneke komen.
    Het weer is vandaag niet zomers, maar wel droog. Voor mij is dit oké. Anders zou ik veranderen in een Michelinpop, haha.

    Hé Wieske, veel intens plezier en belevingen toegenwenst!

    Groetjes,
    Anja

  • 31 Juli 2011 - 10:28

    Peter:

    Leuk om te lezen, Wies. Meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieske

Foto: Joyce Goyart

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 162027

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 14 Januari 2016

Niek en Wieske living the dream!

24 Augustus 2015 - 28 Oktober 2015

Wieske is reisleidster op Samos

22 Juli 2011 - 21 Februari 2012

Wieske @ Indonesië-Maleisië-Nieuw-Zeeland-Taiwan

Landen bezocht: