Nieuwe avonturen in kiwiland! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Wieske Vreeswijk - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen in kiwiland! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Wieske Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen in kiwiland!

Door: wieskevreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Wieske

07 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Whangarei


Mijn vorige verslag schreef ik vanuit mijn bed in het meest deprimerende hotel ter wereld in Surabaya, waar ik vast zat omdat ik 1) mijn vlucht moest halen de volgende dag en 2) begonnen was aan mijn tweede hechte relatie met de wc-pot (dit keer een erg vieze). Wat is er veel veranderd sindsdien! Ik vloog van Surabaya naar Medan (Sumatra) en vervolgens naar Bangkok. Daar had ik twee heerlijke dagen van winkelen, massages, beautybehandelingen en natuurlijk ETEN!

Toen ik genoeg inkopen had gedaan voor mijn nieuwe avontuur en 5 kg ballast naar huis had gestuurd, stapte ik met een brede glimlach op mijn gezicht in het vliegtuig naar Taipei (Taiwan). Daarvandaan vloog ik naar ergens in Australië (ik was te slaperig om te onthouden waar ik was) en afgelopen zondag kwam ik aan in Auckland. Dat voelde echt als een nieuwe start, alles is hier zo compleet anders dan ik gewend was in Azië..

Nieuw Zeeland is netjes, schoon, koud(er), modern en de mensen verstaan je! Drie keer per dag voor je laten koken is een beetje duur hier, dus voor het eerst in 11 weken heb ik weer zelf gekookt. Wel lekker om brood, melk, yoghurt en cereals te kunnen kopen, en wat zijn die supermarkten groot! Auckland is een fijne stad waar eigenlijk weinig te zien is bij gebrek aan geschiedenis. Wel is de ligging heel mooi: gebouwd op tientallen vulkanen en aan twee kanten zee. Vanaf Mount Eden had ik een prachtig uitzicht over de stad, die met z'n 1,4 miljoen inwoners 1/3 van alle Nieuw Zeelanders huisvest.

Via Couchsurfing kwam ik in contact met Karen, Colin en baby Samara, die in Whangarei, Northland wonen. Na één emailtje en een paar smsjes pikten zij me op in de stad en namen me mee naar hun schattige huis midden in hobbitland. Daar zit ik ver van de bewoonde wereld uit te kijken over de heuvels. De lente zit in de lucht, over een maandje begint de zomer hier en het is nu al 'zonder jas-weer'. Morgen ga ik proberen een auto te kopen zodat ik lekker kan gaan en staan waar ik wil. Hoewel ik nog niet helemaal gewend ben aan mijn nieuwe leven hier, ben ik heel nieuwsgierig naar alles wat er op me af gaat komen. Mag ik twee kiwi-pakken? Laat het doek maar ...!

  • 07 Oktober 2011 - 10:01

    Lieve:

    Lekker, de lente begint daar... Ik heb van de week m'n eerste kerstcd'tje gedraaid, gewoon omdat het weer zo triestig was... ;-)
    Heb je een gsmnr in Nieuw Zeeland? Dan kan ik je volgende maand een smsje sturen :)

    Geniet ervan en geen hobbits pesten he!

  • 07 Oktober 2011 - 13:34

    Willem-Jan:

    Ben je diegene met die gele of blauwe broek ;) ?
    Kan me helemaal voorstellen, wat een overgang weer na zoveel weken toch soms wel wat primitief.
    Ben wel weer jaloers op dat weer, hier is het inmiddels volop herfst en jij gaat de zomer in. Mocht het boven de 25 graden worden stuur dan een beetje op.
    Geniet ze maar weer lekker.
    Groetjes Willem-Jan

  • 07 Oktober 2011 - 13:41

    Annet:

    Wat een verschil hé, jij lekker naar de zomer en wij maar uit ons jasje waaien.
    Een heel ander land dan waar je vandaan komt, maar zeker zo mooi.
    Geniet ze maar

  • 08 Oktober 2011 - 09:40

    Diede:

    Zo dan, even kickboxen daar! ;-) Beter nu wat schonere wc's hopelijk! Bevalt dat gezin, van het couchsurfing? x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieske

Foto: Joyce Goyart

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 162032

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 14 Januari 2016

Niek en Wieske living the dream!

24 Augustus 2015 - 28 Oktober 2015

Wieske is reisleidster op Samos

22 Juli 2011 - 21 Februari 2012

Wieske @ Indonesië-Maleisië-Nieuw-Zeeland-Taiwan

Landen bezocht: