On the road en op de camping - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wieske Vreeswijk - WaarBenJij.nu On the road en op de camping - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wieske Vreeswijk - WaarBenJij.nu

On the road en op de camping

Door: wieskevreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Wieske

09 December 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om jullie te blijven vervelen met verhaaltjes over Auckland, nam ik afgelopen weekend afscheid van mijn leventje daar. Een afscheidsdiner, afscheidscocktail en twee afscheidslunches later sprong ik in mijn Bluebird, zette de nieuwe cd van Coldplay op tien en volgde mijn Tomtom naar Raglan. Volgens Lonely Planet de plek waar de mooiste mensen van Nieuw Zeeland zich verzamelen, wat dan weer alles te maken heeft met het feit dat iedereen daar is om te surfen.

Al de eerste avond viste ik mijn nieuwe reisgenoot uit de hot spa van het hostel. Fabian is Duits, net als een groot deel van de backpackers hier en thuis heeft hij drie fietsen: het blijft verdacht.. De volgende dagen spendeerden we al picknickend, zwemmend en zonnebadend op de prachtige stranden van de westkust van het Noordeiland.

Maar de zomer is begonnen en het is dus tijd voor mijn grote hobby: kamperen! Al maanden geleden kocht ik een mooie tent, maar die zat nogsteeds in de verpakking, dus het werd tijd dat 'ie ingewijd werd. We reden naar de Coromandel, een schiereiland ten oosten van Auckland met veel bos, bergen en geweldige stranden.

Onderweg ondervonden we weer een mooi voorbeeld van kiwi-hospitality toen we stopten voor een picknick in een weiland. Net toen we ons dekentje uitgevouwen hadden kwam er een mevrouw naar ons toe om te vragen wat we deden op haar land. In plaats van boos te worden omdat we over haar hek geklommen waren, maakte ze zich zorgen over de brandende zon en nodigde ze ons uit om bij haar huis onder de bomen te komen zitten. Daar zorgde ze ervoor dat het ons aan niets ontbrak en toen ze even wegging liet ze de deur open, voor het geval dat we naar de wc moesten. Daar lagen we dan in het gras, verse aardbeien te eten, met op de achtergrond de kerstliedjes die de mevrouw draaide. Een rare gewaarwording: 'I'm dreaming of a white christmas' in de brandende zon.

Aan de westkust van de Coromandel vonden we een mooie plek op het topje van een heuvel, met uitzicht over het dal en aan de andere kant een gigantisch strand. Omdat we verder nog helemaal niet uitgerust waren om te kamperen leenden we borden en bestek bij de buren, die geamuseerd hadden toegekeken hoe we zonder op de gebruiksaanwijzing te kijken onze nieuwe tent in elkaar hadden gepuzzeld. De volgende ochtend stond er een tasje vol keukenbenodigdheden voor onze deur. Wat zijn die kiwi's toch lief.

Het voelt heerlijk om weer op pad te zijn en ik ben bang dat ik te weinig tijd ga hebben om al het moois van het Noordeiland te kunnen zien. In ieder geval heb ik een mooie start gemaakt. Laat maar komen, die zomer!

  • 09 December 2011 - 07:56

    Willem-Jan:

    Wat gaat die tijd toch snel. Ik zie de teller al op (nog) 74 dagen staan.
    Het zijn weer prachtige foto's hoor. Lekker temperatuurtje, zitten wij hiet lekker in de regen en een graadje of 5. Voelt nog minder want het waait al een paar dagen flink. Vanmiddag hebben we een amerikaanse vrijdagmiddagborrel. Kerstlampjes, kaarsjes en glüwijn. Ideetje van Toine.
    Volgende week nemen we afscheid van Joop Hoekstra, zijn tijd zit erop op de Pierson. Na afloop gaan we met een club de stad in lekker wat eten en drinken. Zal vast gezellig worden.
    Geniet jij maar weer lekker in je bikini daar dan doen wij er nog maar een muts bij, overigens de eerste snert is al lang weer gegeten.
    Groetjes Willem-Jan

  • 09 December 2011 - 08:51

    Annet:

    Hoi Wieske, ik moest wel even lachen om de drie fietsen, die Fabian thuis heeft.
    Heerlijk, dat de mensen zo vriendelijk zijn en behulpzaam. geniet maar weer van de prachtige omgeving, de mensen en de zon.

  • 09 December 2011 - 09:59

    Diede:

    Hey Sista,
    Lekker kamperen daar, je zult er vast geen last hebben van regenbuien! ;-) Have fun! Volgende week even bellen!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieske

Foto: Joyce Goyart

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 161855

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 14 Januari 2016

Niek en Wieske living the dream!

24 Augustus 2015 - 28 Oktober 2015

Wieske is reisleidster op Samos

22 Juli 2011 - 21 Februari 2012

Wieske @ Indonesië-Maleisië-Nieuw-Zeeland-Taiwan

Landen bezocht: